ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းစစ္ေျပးဒုကၡသည္ဘ၀

3

(ဘာမထီေမာပီ) ‘ငါစိတ္နာတယ္’  ေတာက္ေခါက္ျပီး၊ အလြန္ အမင္းေဒါသ ျပင္းထန္ေနသည္။ ငါ့ရြာမွာ ငါသာေနရင္ အခုေလာက္ ဆုိ … ငါ့ရြာမွာ ငါ့မိသားစုေနခြင့္ရရင္ … င့ါအဘိုးေပးတဲ့ ေျမ၊ ယာအေမြေတြကို ငါအရင္းအႏွီးျပဳျပီး ငါ ေကာင္းစားေလာက္ျပီ။ ကလုိ ဘယ္လိုင္ေဇးရွင္းေခတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ငါလက္မခံဘူး၊ တခါတခါ၊ လူ႔ဘ၀ တဆစ္ခ်ဳိး ေနျပီျဖစ္တဲ့ ငါ့ဘ၀ ဒီေန႔ ထက္ထိ ရြာမေရာက္ႏုိ္င္ေသးတဲ့ဘ၀’  ။ ‘အေဖ၊ အေဖ့သားေတြ ရွိေနျပီေလ၊ ဘယ္မွာ လည္း အေဖ့ကို သတ္ခ်င္တဲ့လူ၊ ငါသူ႕ကို အရင္သတ္ျပမယ္’။

(၁) က်ေနာ့္ ေဆြမ်ဳိးတဦးမွ ဗမာျပည္မတြင္ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ျပစ္မႈွႏွင့္ ဆက္စပ္ျပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေပၚ ေပါက္ခဲ့ သည္။ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ျပစ္မႈသည္ လူသတ္မႈျဖစ္ သည္။ ႏုိင္ငံေတာ္၏ တရားစီရင္ေရး ဥပေဒျဖင့္ ထိုျပစ္မႈ က်ဴးလြန္သူကို ၄င္းႏွင့္ ထုိက္တန္ေအာင္ ျပစ္ဒဏ္ခ်ခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်င္းထံုးစံ အတိုင္း (ကလဲ့စားေခ်) လုပ္ေဆာင္ရန္ က်န္ ေနခဲ့ေသးသည္။ ေသဆံုးသူႏွင့္ ထုိက္တန္သူကို ျပန္လည္ ကလဲ့စားေခ် သတ္ျဖတ္ရသည္။

(၂) တေန႔ အေဖႏွင့္အေမ အၾကင္လင္မယားျဖစ္ခါစက မင္းတပ္ျမိဳ႕လယ္တြင္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ျပီး အျပန္ အိမ္အနီး ပါတ္၀န္း က်င္တြင္ ညီးညဴေနသည့္ေခြးသံမ်ား ၾကားေနရ သည္။ အခ်ိန္အခါမဟုတ္လူတဦး ေလးျမွား လက္နက္ျဖင့္ ကင္းပုန္း ၀ပ္ေနသည္။ အိမ္ေမြးေခြးမွ အေျပးအလြားလာျပီး နမ္းရိႈက္ကာ ေခါက္တုန္႔ ေခါက္ျပန္ ေျပးေနသည္။ အနီးအနားပါတ္ ၀န္းက်င္ရွိ ေခြးမ်ား လည္း ေဟာင္ေနၾကသည္။ အေမသည္ ပါးနပ္စြာ အေဖ့ကို ခ်က္ခ်င္းသိုင္းဖက္ျပီး အိမ္တံခါးဆီ သို႔ခ်ဥ္းကပ္သြားသည္။ အိမ္ေသာ့ကို တံခါး အထက္ တန္းတြင္ အျမဲထား ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္  တုန္တုန္ ယင္ယင္ျဖင့္ ေသာ့ကို လွမ္းစမ္းၾကည့္သည္။ ေသာ့သည္ အစြန္းတြင္ ထားေသာေၾကာင့္ ေအာက္သို႔က် လာသည္။ အေမသည္ ထုိ ေသာ့ကို ဆင္းေကာက္ရန္ ၾကံစည္ေတာ့သည္။ ပါတ္၀န္းက်င္တခုလံုးကလည္း ေမွာင္မုိက္ေနသည္။ အေဖ တေယာက္ တည္း အိမ္၀ရံတာတြင္ ရပ္ေနလ်င္ ျမွားျဖင့္အပစ္ခံမည္မွာ ေသခ်ာေနသည္။ အေဖက ေသာ့ကို ဆင္းေကာင္လ်င္လည္း အတက္အဆင္းလုပ္ေနစဥ္ အပစ္ခံရႏုိင္သည္။  အေမတေယာက္ထဲ ဆင္းေကာက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္၊ ႏွစ္ဦးစလံုးဖက္ျပီး ဆင္း ေကာက္ရသည္။ ေသာ့ျပန္ေကာက္ျပီး အတက္တြင္လည္း အေမက အေဖ့ကို အေနာက္မွေန၍ သိုင္းဖက္ထားသည္။ အေဖက တခါးေသာ့ကို ဖြင့္ေနစဥ္အေမက ေနာက္ေက်ာမွ ဖက္ ထားသည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္သည္ အၾကင္လင္မ ယား ႏွစ္ဦး အၾကင္နာပြား ေနၾကျခင္း မဟုတ္ဘဲ ခ်စ္သူ ေမာင္၏ အသက္ကို ဇနီးျဖစ္သူမွ အကာ အကြယ္ေပးေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်ဳိးထံုးစံတြင္ မိန္းမသားကုိ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သတ္ျဖတ္ရိုး ထံုးစံ မရွိ ေသာ ေၾကာင့္ ပင္တည္း။

(၃) သားသမီး (၃)ေယာက္ထြန္းကားျပီး အေျခအေနသည္ ဆက္လက္ဆိုးေနေသာေၾကာင့္ မင္းတပ္ျမိဳ႕ေပၚတြင္ မေနခ်င္ေတာ့ သျဖင့္ နယ္စြန္သို႔ေျပာင္းေရႊ႕ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရေတာ့သည္။ (၃) လတေခါက္ မင္းတပ္ျမိဳ႕ကုိ ျပန္ျပီး မိသားစုကုိ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုသည္၊ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းတဦး စစ္ေျပးဘ၀ျဖင့္ တိုင္းျပည္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ ေနသည့္ ျဖစ္ရပ္သည္ ရင္နစ္ဖြယ္ျဖစ္ရသည္။ အေဖသည္ အားကစားသမားတဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ နံနက္ တုိင္း ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း တုိ႔ကို ပံုမွန္ျပဳလုပ္သည္။ ထုိစဥ္ ရန္သူဖက္မွ အေဖ၏ အေျခ အေနအရပ္ရပ္ အေသအခ်ာေလ့လာျပီး စစ္ဆင္ေရးတဆင့္ လုပ္ေဆာင္လာေတာ့သည္။ ခ်ဳိးထံုးစံတြင္ လူတဦး တေယာက္ကို ကလဲ့စားေခ်ခ်င္၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ သတ္ျဖတ္ခ်င္၍ေသာလည္းေကာင္း နတ္ဆရာမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ နတ္တင္ကာ နတ္ဆရာ ညြန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္မွ ေအာင္ျမင္သည္ဟု အယူ အဆရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နာမည္ၾကီး နတ္ဆရာကို ပင့္ျပီး အေဖ့အေၾကာင္းအရာ အေသးစိတ္ကို ေျပာျပ ကာ ဆိတ္၊ ၀က္၊ ႏြားေနာက္ စသည့္သားေကာင္မ်ားျဖင့္ နတ္တင္သည္။ နတ္တင္ျပီး ေအာင္ျမင္သည္ဟု အတပ္ ေျပာႏုိင္မွ စစ္ဆင္ေရးစတင္ရသည္။

(၄) ေဆာင္းရာသီနံနက္ခင္းတခုတြင္ အေဖသည္ လုပ္ေနက်ေလ့က်င့္ခန္႕ျပဳလုပ္ျပီး ခ်စ္ဇနီးႏွင့္ မိသားစုရွိရာ မင္းတပ္ျမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြါေလသည္။ အေပ့ါအပါးအေသ အခ်ာစြန္႔ျပီး ခရီးစထြက္သည္။ ရြာမွ ထြက္၍ ၂ မုိင္ခန္႔အကြာ လမ္းခုလပ္တခုတြင္ အေဖသည္ ရုတ္တရက္ေျခမလွမ္းႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ဗိုက္ေအာင့္ျပီး အေလး (က်င္ၾကီး)စြန္႔ခ်င္လာသည္။ ေတာလမ္း ခရီးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ လမ္းေအာက္ဖက္သို႔ မစင္စြန္႔ရန္ ၁၅ ေပခန္႔ ဆင္းသြားသည္။ မစင္စြန္႔ေနစဥ္ အေဖ့ ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းပစ္ခတ္မည့္ ရန္သူသည္ လာ လမ္းဖက္ကို တခ်က္တခ်က္လွည့္ၾကည့္ျပီး အာရံုစိုက္ေနသည္။ အေဖက ဒီေနရာမွာ ဘယ္သူမ်ား ငုတ္တိုတြင္ ထိုင္ျပီး ဘာလုပ္ေနသည္ကို အကဲခတ္ျပီး တည္ျငိမ္စြာၾကည့္ေနသည္။ အေဖသည္ မ်က္ကြယ္အတြက္ သစ္ရြက္ကို ညင္သာစြာဆြဲျပီး မိမိမ်က္ႏွာကို ဖံုးအုပ္ကာ ထုိလူၾကီးကို ၾကည့္ေလသည္။ အေသအခ်ာ ၾကည့္လုိက္ရာ အေဖ့ကို သတ္ခ်င္သည့္အဖြဲ႔တြင္ စိတ္အားအထက္သန္ဆံုးေသာ လူၾကီးျဖစ္မွန္း သိသြား ေလသည္။ သူ႔ေဘးတြင္လည္း တူမီးေသနတ္ကို ေထာင္ထားသည္။ အေဖသည္ လံုး၀မလႈပ္ေတာ့ဘဲ ထုိလူၾကီး မ်က္ႏွာလႊဲသည့္အထိ ၾကည့္ကာ မ်က္ႏွာလြဲသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ေအာက္ဖက္သို႔ ၀ပ္တြားျပီး ဆင္းသြားသည္။ အေဖသည္ ရြာထဲသို႔မ၀င္ေတာ့ဘဲ ေတာင္ယာတဲတခုသို႔သြားကာ ယာခင္းပိုင္ရွင္ကို ရြာသုိ႔ တိတ္တဆိတ္ ေစလြတ္ျပီး ရြာတြင္ သူစိမ္းရွိမရွိ စံုစမ္းေစသည္။ မင္းတပ္ျမိဳ႕မွျပန္လာၾကေသာ ရြာသားမ်ား၏ ေျပာျပခ်က္အရ လူၾကီး (၅)ဦး ေသနတ္ ကိုယ္စီျဖင့္ မင္းတပ္ဖက္ကို တက္သြားၾကေၾကာင္း သိလုိက္ရသည္။

(၅) အေျခအေနသည္ ဆက္လက္တင္းမာေနေသာေၾကာင့္ မင္းတပ္ျမိဳ႕နယ္တြင္ တာ၀န္ဆက္လက္ထမ္းေဆာင္ရန္ မသင့္ ေတာ္သည့္အတြက္ ဟားခါးျမိဳ႕ သို႔ ေျပာင္းေရြႊ႕တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရေတာ့သည္။ ထုိမွ တဆင့္ မတူပီ၊ ပလက္၀ျမိဳ႕ နယ္မ်ားသို႔ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးအေဖသည္ ပလက္၀ျမိဳ႔နယ္တြင္ တာ၀န္ထမ္း ေဆာင္ရင္း ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ အေဖကြယ္လြန္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ေမးခြန္းမ်ား အျပိဳင္ျဖစ္လာသည္။ ဒီေနရာ မွာပဲ ေနျပီး သားသမီးေတြကို လူလားေျမာက္ေအာင္ ျပဳစုမယ္ဆိုသည့္ အေမ့စကား၊ ကိုယ့္ရြာကိုယ့္ေဒသ ရွိရဲ့သားနဲ႔ သူမ်ားေနရာမွာပဲ အေျခခ်မ လားဆုိသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္လာသည္။ သားသမီးမ်ားအေနျဖင့္လည္း အေဖ့ရြာကို ျပန္ခ်င္သြားခ်င္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ သံေယာဇဥ္မရွိျဖစ္ေတာ့သည္။ အမ်ဳိးအေဆြမ်ား ရွိမွန္းသိလင့္ ကစား ျပန္လည္ ဆက္သြယ္ခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေနပါေလ့ေစ ကိုယ္ ေနထိုင္ရာေဒသက ကိုယ့္ရြာပဲ ဟု ခံယူလာခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္………….. သို႔ ေသာ္ ………….. သို႔ေသာ္ ………………

က်ေနာ္ တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္ေျဖေနစဥ္ က်ေနာ့္တ၀မး္ကြဲ အစ္ကိုသည္ လူတဦးႏွင့္ ရန္ျဖစ္ရာမွ ထုိလူ၏ လက္ ခ်က္ေၾကာင့္ အသက္ဆံုးရွံဳးခဲ့သည္။ က်ေနာ့္ ဘၾကီးမ်ား အေနျဖင့္ ၄င္းကိစၥကို ကလဲ့စားေခ်ေျဖရွင္းရန္ ကမ္း လွမ္း လာၾကသည္။ က်ေနာ့္အေနျဖင့္ အေျဖေပးရန္ အလြန္ခက္ခဲလာခဲ့သည္။ အေဖ့ခံစားရေသာ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ ၾကသည့္စိတ္၊ အေမခံစားခဲ့ သည့္ ေသာကေ၀ဒနာ မခံစားေစလိုပါ။ က်ီးလန္႔စာစားသည့္ ဘ၀ကို မည္ သူတဦးတေယာက္ကိုမွ် လက္ ဆင့္မကမ္းလိုပါ။ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူ ကာယကံရွင္ကိုသာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ တရား စီရင္ေရးဥပေဒအညီ ေျဖရွင္းေစ လုိသည္။ သားသမီးမ်ား၏ အနာဂါတ္ကို မိဘတုိ႔၏ လက္ထဲတြင္ အျပည့္ အ၀ရွိေစခ်င္သည္။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မိသားစုတခု အတူတကြေနေစလုိသည္။

(၆) ကလဲ့စားေခ်စနစ္ကို ေခတ္ပညာတတ္လူငယ္မ်ားက မႏွစ္ျခိဳက္ပါ။ မုန္းတီးေနၾကသည္။ ရြံရွာေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိလူငယ္မ်ားကို သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ား၊ အမယ္အိုမ်ားက အစ ‘မင္းအဘိုးသတ္တဲ့လူကိုေတာင္ မင္းမသတ္ရဲဘူးလား၊ မင္းေယာက်ၤားျဖစ္ျပီး ဒါေတြေတာင္မလုပ္ရဲဘူးလား၊ ငါ့ရဲ့ထမီကို ၀တ္ပါလား’ စသည္ျဖင့္ ေယာက်္ားသားမ်ား၏ မခံခ်င္ ေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဆဲဆိုတုိက္တြန္းလာေသာအခါ မခံႏုိင္သည့္အဆံုး လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အရပ္တြင္ လည္း ‘ကလဲ့စားမေခ်ရဲသည့္မိသားစု၊ ေဆြမ်ဳိး’ စသည္ျဖင့္ ပါတ္၀န္းက်င္၏ အထင္ေသးအျမင္ေသးျခင္းကို ခံရသည္။ ထုိ ကလဲ့စားေခ်မည့္ ကိစၥသည္ ယခု ေလာေလာ လတ္လတ္ျဖစ္ပြါးသည့္ အရာဆုိလွ်င္ လုပ္ခ်င္စရာ ေကာင္းႏိုင္ပါသည္။ အဘိုးေခတ္က ႏႈတ္ရာဇ၀င္အရ သိရသည့္ အမႈအခင္းတခုကို ေခတ္လူငယ္က ပုခံုးေပးတာ၀န္အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရန္မွာ အလြန္ပင္ခက္ခဲသည့္ အရာျဖစ္သည္။

(၇) ခ်င္းအမ်ဳိးသားမ်ား၏ဆံုးရွံဳးခဲ့သည့္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ျပန္လည္ ရရွိေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္ တုိက္ပြဲ၀င္ရန္ ခ်င္းအမ်ဳိးသား တပ္မေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္ စစ္မႈထမ္းခဲ့သည္။ စစ္မႈထမ္းေဆာင္စဥ္ ကာလတ ေလ်ွာက္လံုး အေဖ့ရြာကို လုပ္ငန္းတာ၀န္တခု ခုျဖင့္ သြားေရာက္ခ်င္ခဲ့သည္ (ကလဲ့စားေခ်ရန္မဟုတ္ပါ)။ သို့ေသာ္ သြားခြင့္မရပါ။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အပစ္အခတ္ေရး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုျပီး သြားေရာက္ရန္ စိုင္းျပင္းခဲ့ေသာ္လည္း မေရာက္ႏုိင္ခဲ့ပါ။

အေမ၏ ေျပာျပခ်က္အရ ထိုသို႔ ရန္သူေၾကာက္ရြ႔ံျပီး ေျပးလႊားေနသည့္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အေဖ အျမဲေျပာျပခဲ့သည့္ စကားသည္ ‘အခုအခ်ိန္မွာ ငါ့သားေတြက ငါ့ပတ္လည္မွာ ၀ိုင္းေနရင္ ငါ့အသက္ သိပ္လံုျခံဳမွာပဲ’ ဟု မၾကာ မၾကာ ေျပာျပခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ ယေန႔ က်ေနာ့္မွာ ညီအစ္ကိုအရင္း (၆)ဦးရွိေနျပီ၊ ယခင္အေဖ ေျပးလြႊား ပုန္းကြယ္ ေနခဲ့သည့္ဘ၀၊ အားကိုးစရာ (လူ) မရွိသည့္ဘ၀ေတြကို ျပန္လည္စဥ္းစားတုိင္း အရိုးနာသည္။ ‘အေဖ၊ အေဖ့ သားေတြ ရွိေနျပီေလ၊ ဘယ္မွာလည္း အေဖ့ကို သတ္ခ်င္တဲ့လူ၊ ငါသူ႕ကို အရင္သတ္ျပမယ္’ စသည္ျဖင့္ တခါတခါ ပါးစပ္က လြတ္ကနဲ ထြက္သြားမိတယ္။

ဘီစီ (၁၇၈၀)၀န္းက်င္ခန္႔က ဟမၼဴရာဘီကိုဓဥပေဒ အရ သြားတေခ်ာင္းအတြက္ သြားတေခ်ာင္း၊ မ်က္စိ တလံုးအတြက္ မ်က္စိတလံုးသည္ ထုိစဥ္ က အလြန္အသံုး တည့္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေဘဘီလံုးနီးယား တုိင္းျပည္ တြင္ ထုိကိုဓဥပေဒသည္ ယေန႔တြင္ မက်င့္သံုးေတာ့ျပီျဖစ္သည္။ ထုိဥပေဒထက္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဥပေဒမ်ား က အစားထုိးေနျပီျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးသည္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို တေခတ္ဆန္းသစ္ေစ သည့္အယူအဆ သည္လည္းအမွန္တကယ္ ထိေရာက္မႈရွိရန္ လုိအပ္ေပမည္။ ခ်ဳိးေဒသ၏ မူရင္းဘာသာ တရားသည္ နတ္ ဘာသာ၊ ထုိမွတဆင့္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာအ အထိ အဆင့္ဆင့္ ကူးေျပာင္းလာခဲ့သည္။ ဘာသာ တရားတုိိင္း တြင္ ေကာင္းျခင္းမ်ားကို သြန္သင္လင့္ကစား မေကာင္းသည့္ ကလဲ့စားစနစ္ကို အမွန္တကယ္ မေဖ်ာက္ႏုိင္ေပ၊ ခ်ဳိးလူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ မကုိးကြယ္ေသးသည့္ ဘာသာ တရားသည္ အီစလမ္ ဘာသာ တခုသာ ရွိေတာ့သည္။ မိမိအေနျဖင့္ ထုိဘာသာကို ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း ကလဲ့စားေခ်စနစ္ ေပ်ာက္ဆံုးႏုိင္ မည္ မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္ သည္။

စနစ္ဆုိးတခုကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ရမည့္အရာတခုမွာ လူထုအေျချပဳအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ျပည္သူလူထုကို ပညာေပး ရန္အလြန္ လုိအပ္သည္။ မိသားစု၏ တုိက္တြႏ္းျခင္းေၾကာင့္၊ ပါတ္၀န္းက်င္၏ ဖိအားေပးမႈေၾကာင့္ မလုပ္ ခ်င္သည့္အဆံုး ထလုပ္ရ သည္။ တဦးတေယာက္တည္းကို ပညာေပး၍ မရ၊ မိသားစု တခုတည္းကို ပညာ ေပး၍မရ၊ ပါတ္၀န္ က်င္ တခု လံုးကို ပညာေပးေရးသည္ အဓိကက်သည္။ ၄င္းအတြက္ တရားဥပေဒစုိးမိုး ေရးလည္းအမွန္တကယ္လိုအပ္သည္။ ျပည္သူလူ ထုမွ ၄င္းစနစ္ဆုိးၾကီးအား တုိက္လွန္ဖို႔ အခ်ိန္က် ေရာက္ ျပီျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ရြာျပန္ဦးမယ္။

Share.

About Author

3 Comments

  1. ဖတ္လုိ႔ေကာင္းတဲ့ တကယ့္ ရသေျမာက္ ေဆာင္းပါးေလးပဲ၊ အေရးအသား အသုံးအႏႈန္း စံျပဳထုိက္ေပသည္။

  2. Nibawi Letaung on

    က်ေနာ္ကေတာ့ ၾကက္သီးေတြထေနပါတယ္… ဗ်ာ… ေကာင္းတဲ့ဖက္ျခမ္းမွာ တူမတူေအာင္ ေကာင္းခဲ့သလုိပဲ ဆုိးတဲ့ဖက္မွာလဲ အႏႈိင္းမဲ့ ဆုိးေနပါလား… တုိ႔ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြထဲ ညီအစ္ကုိ ခ်ဳိးတုိ႔ရဲ့ အသုိင္းအ၀ႈိင္းမွာ တရားမွ်တမႈဆုိတာ ေၾကာက္စရာ အလြန္ ေကာင္းပါလား…. လူမႈေတာ္လွန္ေရး လုပ္ၾကရေအာင္…. ပုိမုိ လုံျခဳံေကာင္းမြန္တဲ့ လက္စားေခ်သတ္ျဖတ္တာထက္ ပုိမုိထိ ေရာက္တဲ့ နည္းလမ္းရွာ ၾကရေအာင္.. .. အားလုံး လက္ခံလာတဲ့ အထိလည္း ႀကိဳးစားၾကရေအာင္ေနာ္…

Leave A Reply

*

code